Prace na A2 na ostatniej prostej

Nowa Tymczasowa Organizacja Ruchu między węzłami Poznań Luboń – Poznań Krzesiny

Obwodnica stolicy Wielkopolski, od węzła Poznań Zachód do węzła Poznań Krzesiny, ma już po trzy pasy ruchu w każdym kierunku i ułożoną zupełnie nową nawierzchnię na całej szerokości obu jezdni. Drogowcy w najbliższy weekend wprowadzają nową Tymczasową Organizację Ruchu i przystępują do prac, które sprawią, że jeszcze w grudniu tego roku autostradowa obwodnica Poznania będzie przejezdna trzema pasami w obie strony.

Od soboty, 30 listopada pomiędzy węzłami Poznań Luboń a Poznań Krzesiny, kierowcy jadący w kierunku Świecka będą poruszać się po dwóch pasach na jezdni północnej z miejscowymi utrudnieniami w chwili wykonywania oznakowania poziomego. Kierowcy podróżujący w kierunku Warszawy wrócą już na jezdnię południową, która przez ostatnie tygodnie była placem budowy. W obu kierunkach kierowcy będą mieli dostępne również pasy awaryjne.

- Tymczasowa Organizacja Ruchu wprowadzana z końcem listopada, to już ostatnia zmiana ruchu na autostradowej obwodnicy Poznania. Cały czas trzymaliśmy kciuki za pogodę, bo naszym celem było zakończenie zasadniczych prac na całej długości 16 km rozbudowywanej obwodnicy do końca listopada. Cel zrealizowaliśmy i mamy nową nawierzchnię na trzech pasach w obu kierunkach. Daliśmy radę! – stwierdza Michał Pabich kierownik projektu z Autostrady Wielkopolskiej SA.

Schemat Tymczasowej Organizacji Ruchu obowiązujący od 30 listopada na odcinku Poznań Zachód – Poznań Krzesiny w załączniku.

- Mamy też dobrą drugą wiadomość dla kierowców. W najbliższych dniach zostanie przywrócony wjazd na autostradę na węźle Poznań Luboń w kierunku Warszawy. Wracamy praktycznie do organizacji ruchu sprzed rozpoczęcia rozbudowy i udostępniamy kierowcom po dwa pasy w każdym kierunku na obu jezdniach. Należy jednak podkreślić, że do momentu otwarcia trzeciego pasa ruchu odcinek ten stanowi plac budowy i nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Ostatni etap prac odbywa się już w pasie rozdzielającym jezdnie i wiąże się z likwidacją funkcjonujących tymczasowych przejazdów i instalacją barier ochronnych – wyjaśnia Marcin Szczepański, Strabag Sp. z o.o.

Prace na obwodnicy Poznania rozpoczęły się 8 miesięcy temu. To pierwsza tego rodzaju inwestycja w Polsce prowadzona „pod ruchem”. Wszystko wskazuje na to, że dzięki wzorowo zaplanowanej i przeprowadzonej rozbudowie, kierowcy jeszcze w grudniu - na pół roku przed wyznaczonym terminem, skorzystają z przejezdnej trzypasowej autostradowej obwodnicy Poznania.

Udostępnienie trzeciego pasa ruchu w obu kierunkach na odcinku Poznań Zachód – Poznań Krzesiny możliwe będzie po przeprowadzeniu prac odbiorowych oraz przeprowadzeniu wymaganych procedur administracyjnych. W pierwszym półroczu przyszłego roku będą kontynuowane roboty poza jezdniami głównymi autostrady, a więc niewywołujące znaczących utrudnień w ruchu. Zakończenie całej rozbudowy autostradowej obwodnicy Poznania planowane jest w czerwcu 2020 roku.

Materiał nadesłany

Prace na A2 na ostatniej prostej
Kategoria: