Co słychać w Promyku?

Choć nie codziennie zaglądamy do Centrum Rehabilitacyjno – Kulturalnego w Konarzewie, gdzie prowadzone są Warsztaty Terapii Zajęciowej dla podopiecznych Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Promyk, dzieje się tam naprawdę sporo. Co słychać w Promyku?

Wycieczka do sortowni Poczty
W ramach rehabilitacji zawodowej przeprowadzanej w naszych Warsztatach 5 września wybraliśmy się na wycieczkę do sortowni Poczty Polskiej w Głuchowie.
Dzięki uprzejmości pani Joanny, która zgodziła się oprowadzić nas po sortowni Poczty Polskiej i w bardzo interesujący sposób przekazała nam cenną wiedzę w zakresie składania i wydawania towarów. Pani Joanna opowiedziała nam o całym procesie dostarczenia listów, od początkowego etapu przywiezienia listów i paczek z urzędu pocztowego, po załadunek i rozwożenie posortowanej już korespondencji na cały kraj. Dowiedzieliśmy się, co dzieje się z naszym listem lub paczką nadaną w Urzędzie Pocztowym w naszym mieście. Widzieliśmy jak wygląda sortowanie przesyłek listowych, wielkogabarytowych oraz ogromnych paczek. Kilometry taśm sortowniczych oraz sztab ponad 800 pracowników to codzienna praca WER w Głuchowie. Mieliśmy możliwość zapoznania się z stroną techniczną, a także wysoce rozwiniętą stroną technologiczną WER w Komornikach, z bliska i dokładnie mogliśmy zobaczyć pracę maszyn znajdujących się w sortowni węzła ekspedycyjno-rozdzielczego. (Szymon Krzemiński, terapeuta zajęciowy)

Festyn Integracyjny pod hasłem „Wehikuł Czasu”
14 września grupa podopiecznych WTZ Konarzewa i Otusza pojechała do Owińsk, by wspólnie uczestniczyć w XV Jubileuszowym Festynie Integracyjnym pod hasłem „Wehikuł Czasu”. Początkiem imprezy było przywitanie wszystkich przybyłych gości oraz wspólne odśpiewane „Piosenki o przyjaźni”. Każdy z zaproszonych gości mógł wziąć udział w konkursach oraz w loterii fantowej. Ci, którym dopisało szczęście, otrzymali bardzo interesujące nagrody, dyplomy i upominki. Podczas wspólnego świętowania bawiliśmy się przy największych przebojach. Miłą niespodzianką dla wszystkich była fotobudka, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Oczywiście nie zabrakło ogromnego malinowego tortu, który wszystkim smakował. Mogliśmy również obejrzeć pokaz zdjęć od samego początku istnienia warsztatów, można je było właśnie podziwiać w wehikule czasu. WTZ Owińska z okazji XV- lecia przygotował specjalną kapsułę czas, do której każdy z zaproszonych gości mógł coś od siebie dodać. My włożyliśmy do niej naszego promyczka, wykonanego w pracowni ceramicznej. Któż wie, przez kogo zostanie kiedyś odnaleziony. Szczęśliwi w dobrych humorach wróciliśmy do naszych domów. WTZ Owińska dziękujemy za zaproszenie, za wspólną zabawę i życzymy tym samym, samych szczęśliwych słonecznych dni. (Joanna Mentel – terapeuta zajęciowy, Marek Kołodziejczak – uczestnik WTZ Konarzewo)

Konkurs Plastyczny PFRON „Sztuka Osób Niepełnosprawnych”
W dniu 16 września uczestniczyliśmy w finale Wojewódzkiego Etapu Konkursu Plastycznego PFRON „Sztuka Osób Niepełnosprawnych”. Patronat honorowy nad konkursem objęła małżonka prezydenta RP Agata Duda. W uroczystej gali zorganizowanej w auli Atrium Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu wspólnie uczestniczyliśmy w rozstrzygnięciu konkursu, w napięciu oczekując wyników. Konkurs odbył się w pięciu kategoriach: malarstwo i witraż, rysunek i grafika, tkanina i aplikacja, rzeźba i płaskorzeźba oraz fotografia. W kategorii fotografia warsztaty reprezentowały Joanna Sapała i Agnieszka Mycka natomiast w kategorii malarstwo i witraż udział wzięły Mariola Kubiak i Maja Mielcarek prezentując swoje piękne prace. Niestety nie udało nam się zdobyć głównych nagród, ale pomimo tego byliśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy uczestniczyć w gali, spędzając miło czas przy popularnych utworach śpiewanych przez utalentowaną młodzież z Szkoły Muzycznej. Otrzymaliśmy gratulacje wraz z dyplomami i pięknymi parasolami. Po zakończonej uroczystej gali i rozstrzygnięciu konkursów wspólnie osłodziliśmy sobie czas przy pysznym pączku i herbacie. Uśmiechnięci i zadowoleni wróciliśmy na warsztaty. (Joanna Sapała,      uczestniczka WTZ w Konarzewie)

Wycieczka do Rewala
W dniach 18- 20 września wspólnie wybraliśmy się na wycieczkę nad polskie morze, do pięknej malownicze, nadmorskiej miejscowości Rewal. Podróż minęła nam bardzo szybko i już w godzinach po południowych mogliśmy cieszyć się pięknym widokiem morza. Nasz pobyt w Rewalu rozpoczęliśmy wspólnym i smacznym obiadem. Po posiłku rozpakowaliśmy swoje bagaże i poszliśmy przywitać się z morze, posłuchać szumu fal i powdychać jod. Wieczór spędziliśmy bardzo przyjemnie, śpiewając i bawiąc się przy wybranych utworach ulubionych zespołów. Drugiego dnia już z samego rana powitało nas piękne słońce i bezchmurne niebo. Po pysznym śniadaniu i chwili odpoczynku wspólnie z Panem Kierownikiem, wybraliśmy się na deser do pobliskiej kawiarni. Szarlotka, sernik i lody osłodziły nam czwartkowe przed południe. Po obiedzie wybraliśmy się na wspólny spacer do Trzęsacza. Wspólne zdjęcia pamiątkowe pozwoliło nam na moment zatrzymać miłe chwile i momenty spędzone razem. Czas wolny spędziliśmy na zakupie drobnych upominków dla siebie i swoich bliskich. Czwartkowy wieczór upłynął nam wspólnej zabawie i smażeniu kiełbasek przy ognisku, Kolejny, już ostatni dzień naszego pobytu wybraliśmy się na ostatni już spacer, pożegnać się z morze, posłuchać śpiewu mew. Wspólny posiłek dodał nam energii, która pozwoliła nam wyruszyć w podróż do domu. (Kamila Gibka i Teresa Hoffa, uczestniczki WTZ w Konarzewie)

Przegląd Piosenki Religijnej „Anielskie Śpiewogranie”
21 września odbył się XV Diecezjalny Przegląd Piosenki Religijnej „Anielskie Śpiewogranie” w Swarzędzu. Wyjechaliśmy z WTZ Otuszem o godz. 8:30 z parkingu CRK w Konarzewie.
Na miejscu przywitali nas organizatorzy przepięknym występem operowym wykonanym przez panią Urszulę Jankowiak i Michała Marca. Przegląd tradycyjnie prowadziła znana piosenkarka Halina Benedyk. WTZ Konarzewo reprezentowali: Mikołaj, Wiola i Agata piosenką „Mama Królowa” i „Mario czy ty wiesz”, a WTZ Otusz reprezentowali: Gosia, Paulina i Ola piosenką „Maleńka Miłość” i „Chwalę ciebie Panie”. Dostaliśmy dyplomy z podziękowaniem i torbę z wieloma instrumentami muzycznymi. Po zakończeniu przeglądu wyszliśmy przed kościół i wypuściliśmy balony do nieba. A na koniec był poczęstunek. Do domu wróciliśmy późnym popołudniem bardzo zadowoleni i szczęśliwi.

Wycieczka do Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa w Fiałkowie
W czwartek 26 września, piętnastoosobowa grupa uczestników naszych warsztatów wyjechała na krótką wycieczkę poznawczo- aktywizacyjną do Centrum Motoryzacji Historycznej Zbyszka Koprasa w Fiałkowie koło Dopiewa. Pan Zbyszek pokazał nam swoją imponującą kolekcję stu samochodów i trzystu motocykli. Maszyny wyprodukowano wyłącznie w Polsce w latach 1933 - 1999. Robiliśmy sobie zdjęcia, mnóstwo zdjęć z zabytkowymi Maluchami, Żukami i Tarpanami, a także przy awionetce. Gdy już zwiedziliśmy prawie 4 hale pełne maszyn czekał na nas mały poczęstunek przygotowany przez gospodarza. W podziękowaniu wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej i zostawiliśmy upominek – ceramicznego Fiata 126p. (Monika Śmiglewska – terapeutka)

Święto Pieczonego Ziemniaka 2019
28 września na terenie WTZ ,,Promyk” w Otuszu, jak co roku odbyła się impreza z okazji Święta Pieczonego Ziemniaka. W tegorocznym festynie wzięli udział uczestnicy WTZ ,,Promyk” z Otusza i Konarzewa wraz z rodzicami oraz członkowie Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych ,,Promyk” w Komornikach. Wśród obecnych, zaproszonych gości wymienić należy: p. Tomasza Woźnicę - Zastępcę Dyrektora PCPRu, p. Pawła Przepiórę - Zastępcę Wójta Gminy Dopiewo, p. Piotra Gorońskiego - Przewodniczącego Rady Miasta i Gminy Buk oraz p. Romualda Kubiaka - sołtysa wsi Otusz. Na przybyłych czekały wspaniałe atrakcje, takie jak: quiz na temat ziemniaka, konkurs na rzeźbę z ziemniaka, rzut ziemniakiem do celu, zwiedzanie wozu strażackiego. Państwo Sokołowscy z Buku zaserwowali nam różne potrawy z ziemniaka, takie jak: pyry z gzikiem, placki ziemniaczane, szare kluski i frytki. Jednym słowem: smakowicie – jak to w powiecie poznańskim. Niespodziankę sprawiła obecności animatorki, która umilała czas przez wykonywanie ogromnych baniek mydlanych i zachęcała do udziału w zajęciach z chustą klanza. Dużą frajdę sprawiły też przejażdżki bryczkami i alpakoterapia, ze zwierzętami z zaprzyjaźnionych gospodarstw. Ponadto Prezes Stowarzyszenia, pan Bogdan Maćkowiak, zadbał o każdy detal, nagrodził wszystkich tych, którzy brali udział poszczególnych konkurencjach. Szczęście się do nas uśmiechnęło, ponieważ pogoda sprzyjała spędzaniu czasu na powietrzu. Jak zwykle dziękujemy za niesamowite przeżycia, które na długo pozostaną w naszej pamięci. (Aleksandra Tonder, uczestniczka WTZ „Promyk” w Otuszu).